sábado, 15 de noviembre de 2008

CN.Oliva - RCN Port de Pollença

Bones, els passat més de juny es va complir una de les meves principals il·lusions, la de tenir un veler. Dia 27 de juny vàrem anar a Oliva, un petit poble situat a uns 20 km de Dènia en direcció València per comprar-ne un. El veler és un Centurion 32, és un vaixell robust, noble i molt mariner. Un cop vàrem haver fet efectiva la compra, dinàrem i cap a les 16 hores sortírem del port, posant rumb a la Dragonera. Durant les 30 primeres milles tenguerem una mar de proa força 2-3. Després es va anar calmant fins a quedar-se com una bassa d'oli. Va ser una nit estrellada i tranquil·la de principi d'estiu. Durant la guàrdia vaig observar que hi havia unes bolles fosforescents que sortien per la popa del veler. Eren bolles de plàcton que amb les ones provocades per l'embarcació tornaven fosforescents, era un entreteniment mirar aquelles bolles. Hi havia una gran circulació de vaixels per aqella zona (carguers, creuers, pescadors,etc.) i per tant sempre s'havia de tenir controlats en tot moment els vaixells del teu voltant. El matí següent ens despertàvem veient Mallorca, i cap a les 9 del matí fondejàvem davant l'illa de la Dragonera per nedar un poc i berenar en tranquil·litat. Cap a les 10 posàrem rumb a Pollença. La serra de Tramontana estava preciosa, amb un color verd il·luminat per un sol brillant i una mar blava. I de sobte quan erem davant La Foradada el motor es va aturar i decidirem entrar en el port de Sóller per fer la reparació. Feia un vent de 3-4 nusos que ens entrava per la aleta de babor. Montàrem l'spi i entràrem a port a vela. Un cop allà decidirem quedar a sopar i a dormir, i l'endemà a les 7 sortírem de la badia de Sóller cap a Pollença. Despres de 4 hores i mitja entràrem dins el Port de Pollença.